Srovnání nejlepších e-shop platforem:
Která z nich je pro podnikatele v CZ nejlepší?

Budování úspěšné značky začíná výběrem té nejlepší e-shop platformy. Tento článek se proto zaměřuje na ty nejlepší platformy pro e-shopy, které jsou momentálně na trhu dostupné.

Platformy pro e-shopy vám umožní vybudovat si vlastní online obchod na českém trhu bez nutnosti ovládat kódování, mít neomezený rozpočet nebo snad diplom v oblasti webdesignu. Tyt o platformy se vyznačují specifickým designem a funkcemi určenými pro e-shopy, aby založení vašeho online podnikání bylo co nejsnazší a zároveň nejúspěšnější.

Pro e-shopy existuje takové množství platforem, že vybrat si tu správnou může být pěkně matoucí – zvláště když o sobě každá taková platforma tvrdí, že je nejlepší.

Neplýtvejte časem ani penězi na e-shop platformě podřadné kvality. Vše jsme prozkoumali za vás, a proto vám nyní můžeme představit osm skutečně nejlepších platforem určených pro e-shopy!

eShop Rychle Recenze
Krátké recenze e-shop platforem

Toto jsou naše oblíbené platformy:

  1. Shopify
  2. Webnode
  3. Wix
  4. WooCommerce
  5. Weebly
  6. Big Commerce

Každá webová stránka má své výhody. Pro spuštění internetového obchodu je nejlepší volbou Shopify; platforma je to výkonná a přitom se velice snadno používá. Webnode je zase nejvhodnější pro lidi, kteří s budováním webových stránek teprve začínají, ale má méně prodejních nástrojů. WooCommerce je nejlevnější platforma, ale spuštění e-shopu zabere nejvíce času.

SHOPIFY – Nejvšestrannější platforma

Nejlepší volba se všemi funkcemi

Není pochyb o tom, že Shopify je vedoucí platformou v oblasti technických řešení pro e-shopy. Od svého založení v roce 2006 společnost Shopify neustále optimalizuje své služby a jedinečné funkce. Na celém světě existuje přibližně 800 000 podniků, které využívají Shopify ke spouštění internetových obchodů, a to včetně celosvětově známých značek jako Nestlé, Pepsi, Unilever, Budweiser, Penguin Books, Tesla a další. Jedním z důvodů, proč mají majitelé firem platformu Shopify v takové oblibě, je její přizpůsobitelnost a rozsáhlá rozšiřitelnost, díky čemuž webové stránky zvládnou pojmout i velmi vysoký počet návštěvníků z celého světa.

Pokud Shopify zrovna nemá k dispozici nějaký plugin, existuje velký počet externích vývojářů vytvářejících úžasné aplikace, které si uživatelé Shopify mohou stáhnout a snadno je používat ve svém internetovém obchodě.

Kromě toho nabízí Shopify obrovskou škálu designových šablon, které uživatelům nejen v českém prostředí umožní vybrat si tu, která nejvíce vyhovuje jejich oboru podnikání, jejich službám, zboží a firemním potřebám. A co je důležitější, pokud použijete platformu Shopify, nemusíte si zvlášť přikupovat žádný cloud hosting (hostování v cloudu) – vše je zahrnuto v rámci měsíčních poplatků. Rozhodně můžeme říct, že Shopify je naše oblíbená platforma pro e-shopy.

Výhody:

  • Rozhraní této e-shop platformy je jasné a snadno pochopitelné. Spuštění internetového obchodu uživatelům zabere jen chvilku.
  • Technická podpora a e-shopové služby nově také v češtině.
  • Platforma nabízí zdarma certifikát SSL, který chrání soukromé informace vašich zákazníků, čímž také zvyšuje jejich důvěru.
  • Shopify má CDN lokace v České republice. Pokud se vaši zákazníci nacházejí převážně v Evropě, vaše webové stránky se díky Shopify budou načítat rychleji.
  • Platforma nabízí obrovskou škálu šablon a „ekosystém“ aplikací od třetích stran. Váš internetový obchod díky tomu svojí funkčností i vzhledem vaše zákazníky doslova ohromí.
  • U Shopify si také můžete najmout profesionální vývojáře, kteří váš obchod a tedy i nabídku vašeho zboží mohou v případě potřeby dále upravit a zdokonalit.
  • Nejlepší optimalizace pro vyhledávače (SEO)

Nevýhody:

  • Pokud uživatelé nepoužívají platební služby Shopify, musí hradit 2% transakční poplatek.
  • Měsíční poplatek je poněkud vysoký. Jestli to s obchodováním na internetu myslíte vážně, tak to zkuste. Pokud ne, zkuste jinou, úspornější platformu.

Zaujalo vás to? Klikněte sem a vyzkoušejte si Shopify ZDARMA!

2. WEBNODE – Nejzákladnější platforma s podporou v češtině

Nejjednodušší editor

Webnode je dobrou e-shop platformou pro každého, kdo chtějí rozjet vlastní internetové podnikání, ale má skutečně napjatý rozpočet. Webnode také zdarma nabízí velké množství profesionálních šablon. Stačí jen vybrat šablonu, aplikovat ji do svého obchodu a upravit text a fotografie. Platforma Webnode je známá svou jednoduchostí. Nejlepší na ní je, že podporuje češtinu pro uživatele z České republiky.

Výhody:

  • Velmi snadno se používá. Asi nejjednodušší platforma, kterou jsme zatím vyzkoušeli.
  • Všechny e-shopové plány jsou cenově dostupné.
  • Velmi přehledné uživatelské rozhraní. Založení obchodu zabere pár minut.
  • Podpora češtiny. Češtinu přitom podporuje pouze několik málo platforem.
  • Podpora 26 jazyků!
  • Nabídka úchvatných šablon pro každý e-shop

Nevýhody:

  • Pokud si e-shop založíte na této platformě, je pak obtížnější přejít na jinou. Pokud se například později rozhodnete přejít na Shopify, musíte v podstatě začít znovu.
  • Platforma je určena pro lidi bez technických znalostí. To ovšem znamená, že pro profesionály je až příliš jednoduchá a ne plně přizpůsobitelná.

Zaujalo vás to? Klikněte sem a vyzkoušejte si Webnode ZDARMA!

…pořád si nejste jisti? Klikněte sem a přečtěte si naši kompletní recenzi Webnode.

3. WIX – Nejlepší „drag-and-drop“ editor s mnoha aplikacemi 

wix

Skvělá dropshipping aplikace

Věříme, že o platformě Wix musel slyšet už úplně každý, v současné době je totiž v oblasti e-shopů skutečně populární. Tato platforma je ve světě natolik oblíbená, že má v současnosti nejvíce uživatelů vůbec. Wix je proslulý svým jednoduchým nástrojem pro tvorbu webových stránek a e-shop platformou. Vůči Webnode je to silná alternativa: disponuje jednoduchým „drag-and- drop“ editorem webových stránek a podobně jako Shopify nabízí spoustu doplňkových aplikací.

Rovněž nabízí skvělé možnosti pro dropshipping. Pokud si tedy chcete vytvořit dropshipping e-shop (nejen) v českém prostředí, měli byste Wix rozhodně vyzkoušet. Výhodou dropshippingu jsou nízké počáteční náklady a majitelé obchodů nenesou odpovědnost za správu zásob. Pokud používáte dropshipping, v podstatě působíte jako prostředníci pro dodavatele, kteří skladují a dodávají produkt přímo zákazníkovi.

Wix nabízí skvělou dropshippingovou aplikaci zvanou Modalyst. K tomu, abyste ji mohli používat a začali hned prodávat, nepotřebujete mít žádné zkušenosti s prodejem ani technické znalosti. Další výhodou Wixu je intuitivní „drag-and-drop“ editor. Pokud umíte přetahovat objekty a upravovat dokumenty v aplikaci Microsoft Word, zvládnete si vybudovat i svůj vlastní e-shop, na němž můžete prezentovat své zboží.

Výhody:

  • Wix patří mezi přední nástroje pro tvorbu webových stránek, a jako takový má k dispozici spoustu úchvatných šablon.
  • Díky e-shopu s doplňkovou aplikací Modalyst je dropshipping stokrát snazší.
  • Platforma nabízí ve svém vlastním obchodu spoustu různých aplikací.
  • Intuitivní editor, technické znalosti nejsou potřeba.

Nevýhody:

  • Vzhledem k omezeným možnostem přizpůsobení nemohou uživatelé používat aplikace třetích stran.
  • Náročnější podnikatelé budou u Wixu postrádat škálovatelnost.
  • Zaujalo vás to? Klikněte sem a vyzkoušejte si Wix ZDARMA!

Zaujalo vás to? Klikněte sem a vyzkoušejte si Wix ZDARMA!

…pořád si nejste jisti? Klikněte sem a přečtěte si naši kompletní recenzi Wixu.

4. WOOCOMMERCE – Levně a zdarma se systémem WordPress

Nejlevnější řešení s nejrůznějšími aplikacemi

WooCommerce je plugin, který lze nainstalovat na libovolném webu se systémem WordPress. Pokud to nevíte, WordPress je velmi populární blogovací platformou. Díky jeho popularitě začala spousta uživatelů WordPress volat po funkčním rozhraní pro e-shopy. Lidé z Woo Themes jejich volání naštěstí vyslyšeli a vytvořili platformu WooCommerce, přes kterou mohou lidé prodávat své služby a zboží.

Pokud je vaší hlavní propagační strategií obsahový marketing, nebo již víte, jak využít sílu systému WordPress, pak byste měli vyzkoušení platformy WooCommerce zvážit. Pro tento typ marketingu v oblasti e-shopů má vše potřebné.

Protože se jedná o e-shop plugin systému WordPress, je to zároveň software s otevřeným zdrojovým kódem. Jednou z nejlepších výhod otevřeného zdrojového kódu je, že cena za takové e-shopové produkty je relativně nízká. Nevýhodou však je, že uživatelé musí plugin nastavit od nuly. Můžete si například najít levného poskytovatele webhostingu pro svůj internetový obchod, pak ale musíte nainstalovat WordPress a teprve poté nainstalovat WooCommerce v rámci systému WordPress. Pokud vám výše uvedený postup připadá jednoduchý, e-shop platforma WooCommerce pro vás může být tou správnou volbou.

Co se webhostingu pro váš e-shop týče, pokud máte omezený rozpočet, ale nečiní vám větší problémy anglický jazyk, důrazně doporučujeme použít webhosting od společnosti SiteGround se servery v Evropě, které mohou zrychlit načítání stránek vašeho obchodu (a tady i informací o vašem zboží) a pomoci vám se SEO. Registrace je jednoduchá a stačí k ní jen pár osobních údajů.

Výhody:

  • WooCommerce je e-shop plugin pro WordPress a jedná se o software s otevřeným zdrojovým kódem.
  • Pro stávající uživatele systému WordPress je to snadná a ideální volba.
  • Úžasné e-shopové motivy a pluginy, které jsou vysoce přizpůsobitelné.
  • Pokud na to máte rozpočet, můžete si také najmout profesionála, který váš obchod upraví k vaší naprosté spokojenosti.
  • Je levnější, když si najdete poskytovatele webhostingu sami. My vám doporučujeme používat SiteGround, pokud vám nedělá problém čtení v anglickém jazyce (zvolte jejich server v Evropě). V českém jazyce tato služba dostupná není.

Nevýhody:

  • Budete muset začít s e-shopem od nuly, což znamená, že pokud nemáte zkušenosti s HTML kódem ani s platformou WordPress, možná to pro vás bude trochu komplikované.
  • Není k dispozici žádná podpora. Abyste našli odpovědi na své otázky, budete se muset zaregistrovat na fóru.
  • Musíte si najít webhosting, tato platforma totiž nenabízí žádnou zkušební dobu zdarma.

Zaujalo vás to? Klikněte sem a vyzkoušejte si WooCommerce ZDARMA!

5. WEEBLY – Dobrá alternativa pro mezinárodní e-shop

Weebly je jedním z předchůdců webové platformy Freemium. Jejím základním konceptem je zjednodušení procesu tvorby webových stránek. Díky řadě různých šablon motivů pro e-shopy, grafickým možnostem a funkcím pro analýzu webových stránek stačí každému uživateli k dokončení webových stránek nebo online obchodu jen pár minut. Unikátní a jednoduchý editor pro desktopy i mobilní zařízení si získal srdce více než 30 milionů uživatelů po celém světě.

Od té doby, co Weebly získal americký poskytovatel elektronických plateb Square, jsou navíc e-shopy na této platformě komplexnější. V současné době využívá Weebly k internetovému prodeji služeb a zboží více než 50 milionů obchodů po celém světě. Uživatelé v České republice navíc mohou snadno zakládat internetové obchody díky rozhraní v češtině.

Výhody:

  • Platforma nabízí responzivní webdesignové šablony a umožňuje zákazníkům nakupovat ve vašem obchodě kdykoliv a odkudkoliv. Responzivní webdesign je rovněž dobrý pro SEO.
  • Velmi jednoduchý editor pro mobilní zařízení. Své stránky můžete upravovat, ať už jste kdekoliv.
  • Mezinárodní platby za služby a zboží přes PayPal a Stripe.
  • Živý chat, podpora na telefonu. Odpovědi na své otázky také můžete získat na fóru.

Nevýhody:

  • Měsíční poplatek za hostingový balíček pro e-shopy není zrovna levný.
  • Jakmile začnete používat Weebly, nebudete moci exportovat data z vašeho webu (tedy ani údaje o vašich službách či zboží) na jinou platformu. To znamená, že pokud se rozhodnete pro změnu, budete muset začít znovu.

Zaujalo vás to? Klikněte sem a vyzkoušejte si Weebly ZDARMA!

6. BigCommerce

BigCommerce je dalším z řady platforem pro e-shopy a vyznačuje se tím, že poskytuje velmi dobrou škálovatelnost. Co víc, najdete v ní řadu přizpůsobitelných šablon, které především uživatelům bez větších znalostí webdesignu mohou být skutečně k užitku.

Své si na této platformě ale najdou i zdatnější uživatelé a dokonce i vývojáři, kteří mohou upravovat HTML kód a CSS styly svých e-shopů. BigCommerce též nabízí slušnou sadu prodejních nástrojů a své e-shopové funkce kombinuje s pokročilým SEO a kvalitní multikanálovou integrací.

Výhody:

  • Nabízí velmi dobrou škálovatelnost.
  • Mnoho funkcí v ceně.
  • Možnost prodeje služeb a zboží na více kanálech, jako je Facebook, Instagram a Pinterest
  • Kvalitní SEO nástroje.

Nevýhody:

  • Složitá terminologie by mohla odradit začátečníky.
  • Používání nástroje může ztížit velké množství pokročilých funkcí.

Často kladené dotazy

Zde jsou některé z otázek, které dostáváme od našich čtenářů:

Jak založit e-shop? Je to těžké?

V dnešní době je to docela snadné, stačí si vybrat některou z výše uvedených platforem. Vytvořit obchod je docela snadné, těžší je ho uvést na trh. Doporučujeme vám naučit se SEO, PPC (platba za kliknutí, anglicky „pay-per-click“) nebo marketing na sociálních sítích.

Pro dropshipping lze použít všechny výše uvedené platformy. S některými e-shopovými platformami jako Shopify a Wix je to však značně jednodušší.

Shoptet versus Shopify

Obě tyto e-shop platformy jsou skvělé a mají své příznivce. My však preferujeme Shopify, protože nám umožňuje do systému nahrát velké množství zboží najednou. Shopify navíc nabízí dobré ceny a v jeho prospěch hraje i SEO.

Vyzkoušeli jste i jiné platformy?

Ano, vyzkoušeli.

  • Shoptet
  • PrestaShop
  • Magento
  • VirtueMart

Mohu s těmito platformami vytvořit internetový obchod? Je s nimi možná tvorba e-shopu zdarma?

Ano, můžete! Obě tyto platformy se zaměřují na e-shopy, mají své speciální funkce a své výhody. Obě se také snadno používají.

Všechny výše uvedené platformy si můžete vyzkoušet zdarma.

Chci se naučit tyto platformy používat, máte podrobný návod?

Ano, máme podrobné návody pro všechny výše uvedené platformy.

Pokud chci jen jednoduchý obchod s jednou stránkou, kterou platformu mám použít?

Pro tento typ e-shopu doporučujeme Webnode. Vyberte si svou oblíbenou šablonu a ihned začněte prodávat.

Která platforma podporuje češtinu?

Češtinu podporují všechny výše uvedené platformy.

Žiji v České republice, kterou platformu mám použít?

Všechny výše uvedené platformy jsou dobrou volbou.

Jste připraveni začít podnikat? Která platforma je nejlepší?

Naše odpověď zní: vyberte si, co se vám nejvíce líbí! Vzhledem k tomu, že každá e-shop platforma má své výhody a nevýhody, nemůžeme určit, která z nich bude vašim potřebám vyhovovat. Nejprve musíte vyhodnotit své technické schopnosti, typ internetového obchodu a jeho obsah, poté si každou platformu vyzkoušet a nakonec vybrat takovou, která vám pro založení online obchodu bude nejlépe vyhovovat!

Chcete-li však jednoduchou odpověď a platformu, která je zkrátka dobrá, jednoduše pro svůj e-shop využijte platformu Shopify.